Confused

2011-09-05 @ 13:25:58
Ni vet den där känslan av att var otillräcklig.. Känslan när man varken vet in eller ut och det verkar som att världen fortsätter snurra, medan du står och trampar på ett och samma ställe och försöker få rätsida på tankarna i huvudet.
jag hatar den känslan, känslan av att man förlorat kontrollen på vad som sker runtomkring, känslan av maktlöshet. När man vill påverka men verkligen inte kan. När alla beslut och händelser ligger i någon annans händer, och allt jag kan göra är att stå breve. Följa med i händelserna utan någon som helst makt att påverka någonting. Jag hatar det, rent ut sagt, jag hatar det! och när denne person dessutom inte verkar kunna bestämma sig utan velar fram och tillbaka. Vibbar som förändras dagligen och flera gånger om dagen. upp och ner, som en rollercoaster! Och själv står man här, maktlös.. utanför.. och bara ser på.

Idag regnar det, sjukt drygt.. jag behöver lite bra väder nu känner jag! Lite energi!
Men nej, nu ska jag vara lite positiv! Det här är inte jag, jag är full av energi och sprider glädje omkring mig. Det är sån jag är! Jag vill inte dra ner er i sånt här trams. Nej, nu blickar vi framåt gott folk!
Vad har vi att se fram mot? Jo, om 2 veckor fyller jag år. Det blir trevligt, lite tårta och trevligt sällskap. helgen efter det kommer vi att festa järnet! Det är två saker att se fram mot just nu. Har dessutom bokat en resa till skiweek, stugan är alltså bokad.
På Onsdag fyller anton år.. han envisas med att han inte vill ha något firande. Men jag tänker fira honom ändå, sådäså! Kanske bakar några cupcakes eller nåt kul ;)

Förutom det händer det inte så mycket just nu. Hade mostrarna på besök i helgen. Det var trevligt men det var synd att jag var så upptagen och sliten. Jag var inte världens mest sociala människa och hade tankarna på annat håll hela tiden. Men jag hoppas de kommer upp igen när jag har mer tid och mer energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback