Ensam

2009-08-20 @ 23:09:09

Sean är på puben och barnen sover vilket innebär att jag är ensam. Jag tycker inte om att vara ensam. Just nu längtar jag lite hem, jag längtar efter närhet och kärlek! Massa kramar och mammas kärlek. Jons också men det är omöjligt eftersom han är i lumpen. Jag vet att det låter töntigt att längta hem redan men det är inte så illa att jag skulle kunna ge upp det här. Det är min dröm och jag har fått chansen. Jag tog den och nu tänker jag göra det bästa av den. Jag skulle dock känna att det var lite kul om någon kunde planera in en resa hit ner så jag har något att se fram emot. Just nu går bara dagarna och det jag har att se fram emot är nya jobbdagar och ännu mer saknad. Missuppfatta mig inte för jag trivs bra i övrigt hos Lotta och Sean. Men familj är alltid familj och lika så är vänner och pojkvännen. Jag saknar er där hemma och skulle ge vad som helst för att få krypa in i någons famn just nu! Tänk att man kan känna sig så liten fast man är arton år och nästan vuxen! Jag vill inte bli stor, jag vill till landet ingenstans! Men eftersom det är omöjligt får jag bara acceptera läget.
Skrev till Martin på msn nyss, han är bra att prata med för han förstår mig så bra. Han svarade till en början och skrev att han var astrött och nu misstänker jag att han somnat ifrån mig. Typiskt! Kanske borde gå och sova själv också men jag vet inte om jag vill.
Till på hemlängtan så tror jag att jag börjar bli sjuk också. Det var faktiskt början till min hemängtan idag. Jag har kännt mig hängig hela dagen och inte alls pigg och glad som vanligt. Det ledde ju såklart till att jag längtade hem lite. Jag hoppas bara att det inte är någt allvarligt utan att det snart ska vara över. Man vet ju aldrig med alla sjukdomar och influenser nu för tiden.

Jag har iaf kört bil här för första gången idag. Det gick rätt bra kan jag tycka. Tror Sean tyckte att det gick rätt bra också för att vara första gången :)

Jag vill gärna ta mig till en affär också snart, var ju på en med lotta och jag köpte inpackning till håret och så men självklart så tänkte jag inte på att köpa en rakhyvel. Typiskt! Måste göra det nästa gång jag ska och handla. Nästa vecka antar jag det blir när Lotta är hemma igen.

Har tagit kontakt med en annan aupair här också och vi ska träffas imårn. Hon heter Samantha och är från Frankrike. Hoppas att vi kommer fungera bra tillsammans så att man har någon att umgås med här, det kanske gör min hemlängtan lindrigare och jag har någon att dela det med. Någon som går igenom samma sak, det vore skönt. Vi ska träffas inne i stan och gå på någon pub där. Det blir nog kul tror jag. Är lite nervös för att åka buss själv men det ska nog gå bra, Sean kan ju inte skjutsa mig eftersom han måste hålla koll på barnen när jag ska bort. Men det ska nog gå bra, snackar lite med den som kör och berättar vart jag ska så fixar det nog sig ska ni se gott folk. Frida fixar ;)

Jag funderar starkt på att gå och lägga mig men jag tror tyvärr inte att jag kommer kunna somna än. Klockan är bara tio här eftersom vi ligger en timme efter er i Sverige. Jag kanske ska koka en kopp varmt vatten och se om det finns något te eller någon honung, det kan vara skönt för min hals. Mamma sa åt mig att ta två alvedon också om jag börjar bli förkyld och det kanske inte är en så dum idé trots allt. Ska kolla om de har alvedon bara, jag var ju dum som inte tog med några men jag sa så coolt att jag ju aldrig blir sjuk så jag behövde minsan inte ta med några alvedon! Pyttsan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback