Lugn dag

2009-08-21 @ 12:59:10
Idag får det bli en lugn dag här hemma. Just nu tittar vi lite på teve, något engelskt och snart blir det något svenskt. Jag vet att barnen inte ska se så mycket på teve men de är båda så trötta idag och alla lekförsök slutar i bråk och gråt. Jag tyckte den här lösningen var den bästa för alla. Barnen har lekt mycket de två senaste dagarna. Igår var danilo här och lekte med Finn, det låg grejor över hela huset och de sprang hit och dit genom huset och ute på gården. Härligt, de var till och med så duktiga att de plockade undan efter sig när de lekt klart. Till en början ville de inte men de gjorde det till sist iaf. Riktigt duktigt. I Onsdags var Maddie här och lekte med Lena, deras lekar var lite lugnare men lena var ändå väldigt trött efteråt. Det är kul att se att de har kompisar att leka med.
Jag har just förberett barnens lunch, det blir tonfisksmörgås. Barnens favorit. Jag har också tvättat en maskin vit tvätt igår me barnens skoluniforms skjortor som jag ska stryka och vika nu. Jag har också startat en maskin mörk tvätt som ska ha plats att hängas. Slängde in lite av mina använda mörka kläder nu också när jag ändå var i farten. Det är bra att det finns saker att göra så att jag håller mig sysselsatt.

Frukosten idag gick ganska bra, Lena åt och gjorde allt jag bad henne utan problem. Det gjorde dock inte Finn, han ville inte äta och inte dricka sin Movicol. Han provade att prata sig ur det flera gånger och när det inte fungerade tog han till gråten. Han insåg till slut att inte det heller fungerade så han gav upp och åt och drack sin frukost. Man ska bli testad så är det ju.

Ikväll blir det utgång med en franska aupairen, vad tar man på sig och vart är det vi ska? Jag känner mig lite smått vilse
men jag litar på att hon hittar eftersom hon redan vart här i drygt en månad. Spännande med nya ställen kan jag tycka.

Nu ska jag stryka och vika barnens kläder innan det blir lunch.

Kommentarer

Postat av: maria

hej hoppas din kväll blev bra. Idag har Jon namnsdag. Lätt att missa när man inte är i Sverige.



Kramar från oss i Åmot.

2009-08-21 @ 19:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback