Måndag

2009-09-01 @ 00:23:05
Ännu en dag avklarad och jag är riktigt nöjd med resultatet. Idag har det vart lite tjaffs och gråt men det har ändå gått rätt bra.
Kom dit och borstade gaddarna på dem och klädde dem. Sen matade vi grannens katter och när de gjort det så duktigt fick de hoppa lite på studsmattan också. Där blev det lite bråk och skrik men det gick över rätt fort ändå. Finn jollade sig lite och ville ha uppmärksamhet bara.
Sen gick vi in och gjorde lunch, blev pastasallad. Finn blev jätteglad och åt upp  all sin mat på bara några minuter. Lena var väl mindre förtjust men hon gnällde inte en ända gång utan åt snällt upp allt hon också.
Efter lunchen skulle vi åka och handla mat. Jag och sean skrev en lista med vad som skulle handlas. Han skulle ta  Costco och ägg och jag skulle ta Morrisons. Jag hittade iaf dit, har bara vart där 3 gånger tidigare och då var det med Lotta eller Sean, så jag är väldigt nöjd.
Barnen hade vart där fler gånger så jag bara sa vad jag skulle ha så berättade de vart det fanns någonstans. Det gjorde att det gick väldigt fort att handla. Lyckades tom hitta hem felfritt sen. Det är inte alls så lätt som det låter ska jag passa på att tala om, Engelsmän älskar rondeller och de sätter trafikljus i dem också. Det ni!
När vi kom hem packade jag upp varorna och städade Finns rum och bytte sängkläder i hans säng så det är gjort. Jag skulle göra middag idag också och bestämde mig för fläskfilét med ris. Frågade mamma hur hon gjorde sin goda sås och gjorde en likadan sådan. Bakade dessutom en kladdkaka till efterrätt.
För att få lugn och ro mutade jag barnen med tevetittande tills maten var färdig.
Finn var väl inte så jätte förtjust till en början och gnällde lite grann innan han smakat. Lena däremot tyckte det såg väldigt gott ut och slängde i sig sin mat fort nog. Det var ju roligt.
Kladdkakan var inte särskilt kladdig men mycket god och det fick absolut barnen på bra humör.
Efter maten plockade jag av bordet och sen åkte jag hem.
Börjar 09.00 imårn igen, vid 13 tiden kommer Lotta hem dessutom :)

Idag märkte jag att jag var i England iaf. Skulle åka hem efter middagen och skruvade på radion för att höra lite på musik. Det lät väldigt bra tyckte jag så jag skruvade upp volymen lite sådär som man kan göra när man åker bil själv liksom. Helt plötsligt kom det en säckpipa och började tjula som nåt jävla larm mitt i den braa  låten. Höll för fan på att köra i diket, för det lät som att någon ströp en katt! Är inte riktigt van med den typen av musik än känner jag.
Fiol i låtar = helt okej och snyggt
Säckpipa= Går fet bort! Skrämma livet ur en sådär?!

Godnatt världen!
Puss!

Kommentarer

Postat av: Mimmi

Haha ja säckpipa är kanske inte världens bästa instrument precis...Tur att du inte åkte till Skottland;)

2009-09-01 @ 17:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback