trötter

2009-08-26 @ 00:46:12
Idag är jag trött. Jag klev upp halv nio och åkte till Hardinghams. Finn var bråkig på morgonen men det gick bättre sen efter lunch när det bara var han och jag faktiskt. Vi cyklade lite i parken och tittade på fåglar och sen tittade vi lite på film när vi kom hem. Lotta kom hem vid fyra och då åkte jag hem till Phil och la mig och sov en timme, jag hade sån fruktansvärd huvudvärk.
Klockan 8 var jag tillbaka hos Hardinghams och skulle vara barnvakt där när Lotta och Sean skulle ut en sväng. De var tillbaka vid tio och jag kom väl därifrån vid kvart i elva eller nåt sånt.
När jag kom hem nu tände jag lite ljus och nu ligger jag och myser i mitt rum, ska snart sova för jag sov dåligt natten som var.

Satt och pratade lite med Karin idag på msn, hon som var aupair hos Hardinghams före mig, och vi kom in på Jon och att han gjorde lumpen. Jag sa att jag önskade att jag kunde få prata lite med honom snart för att jag saknar honom. Då sa hon att han kanske ligger ute i skogen och leker krig med massa andra stora barn och det tyckte vi lät kul. Vi tyckte det skulle vara lite roligt att gömma sig i buskar och krypa bland myror och barr. Vi kom dessutom på det att man kan få det lite mysigt där i lägret på kvällarna, tända en brasa och grilla lite marschmallows och umgås. Det lät väldigt mysigt tyckte vi båda, ryska posten kunde vi leka också kom vi på. Fast det skulle bli lite jobbigt eftersom det var mest killar.
Choklad skulle vi ha med oss också men det skulle ingen av pojkarna få smaka, den var bara våran som vi skulle mumsa på när vi låg i en buske och spanade efter fiender.
Man kanske skulle göra lumpen iaf :p
(och nej, jag tror inte att det är så lumpen går till egentligen, men man kan väl få fantisera?)

Jag har hittat en danslektion som jag skulle vilja ta här i Derby, Swing Jive hette den och var mellan 9 och 10 på tisdag kvällarna. Det vore underbart att få prova på tycker jag! Lotta skulle kolla imårn också om hennes salsa lärare viste nåt bra ställe jag kan dansa på. Salsa vore också kul. Det hade de också på tisdagar mellan 7 och 8. Vore kul att gå på båda men det tror jag inte att jag kommer ha pengar till riktigt. Det fungerar nämligen så att man betalar 5 pund per gång, det är ca 60 kronor. Och två lektioner blir då 120 kronor. Och om jag ska göra det hela månaden ut så blir ju det typ 500 kronor. I månaden. Vi får se hur det blir med den saken. Iofs så är ju dans något jag gärna lägger pengarna på, jag får röra mig och jag mår bra av att dansa. Det innebär ju att jag inte skulle slösa bort pengarna.. eller? jo det låter vettigt. Helt klart värt att fundera på iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback