Hemma igen

2009-07-11 @ 00:10:29
Nu är vi hemma igen och jag ligger här i min säng helt ensam. Jon ska nämligen åka till Norrköping imårn och hans tåg går 6 på morgonen och jag orkar inte skjutsa honom, därför sover han hemma hos sig så Marita kan skjutsa honom istället.
Igår kväll var vi ut på en restaurang på avenyn som heter Lilla Londong. Där åt vi middag Jon och jag och det var super gott, vill rekomendera det till alla  som ska äta i Göteborg och vill kosta på sig en underbar middag! Det kostade en del men var helt klart värt varenda krona!
Jag bestämde mig för att bara äta två rätter för att orka äta all mat, Jon tog tre rätter och så här såg vår middag ut.

Förrätt
: 1/2 toast med skagen röra. Jag smakade röran av Jon och den var underbart god!
Varmrätt: Filét mingihon (stavning?!) Black and white, medium. Helt underbart gott, smaklökarna dansade Tango! Köttet var precis lagom och potatisen var perfekt friterat. Såserna var också underbara, Högsta betyg! (Snygg uppläggning på tallriken var också ett plus i kanten.)
Efterrätt: Gino, det är frukter gratinerat med vit choklad och vaniljglass till det. Också väldigt gott.

För mig kostade paketet 291 kronor, då var det två rätter och dricka. Det kostade men var som sagt värt allt, hade fått kosta mer!

Jag tycker verkligen om Göteborg och jag lovar Marie att om jag flyttar dit står Sundgrens alltid på gästlistan! Alltid välkomna. Vill också understryka att ALLTID, även gäller när jag är i England :p

På vägen hem nu stannade vill till på biltema för att köpa olja åt pappa och så köpte vi mat på max. När vi gick in till restaurangen såg Jon fåglarna på vägskylten:

J - Åh, har dom ungar där uppe eller är det bara två fåglar?
F- Jag vet inte älksling....
J- Fan vad coolt att ha ungar uppe på maxskylten, det skulle jag också ha om jag var fågel.
F- Jasså, skulle du lägga dina ägg där du då?
J- Japp (säger Jon, ler och ser jävligt nöjd ut med sitt svar och traskar glatt vidare)

Han är bra söt min älskling ändå. Tänk vilka fantasier och tankar som snurrar runt i hans huvud ibland. Att fråga vad han tänker på kan få en att fundera mer över vad han tänker på än innan man frågade, då man bara funderade för sig själv i huvet vad han tänker på. Men underbar är han iaf! Idag har vi vart tillsammans 9 månader!

Nu ska jag sova för jag har tagit Christians jobb pass imårn :)

Kommentarer

Postat av: Marie

Haha, vilken sköning Jon är. Hälsa till honom!! Vi ska göra allt för att kunna komma över till England, men lovar inget.

Kram

2009-07-11 @ 09:21:48
URL: http://minmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback