Bröst på badhus?

2009-06-24 @ 16:33:40

Jag hörde på radion att de hade en debatt och den handlade om ifall kvinnor skulle få bada topless på badhus. Tydligen har det beslutats att det ska vara tillåtet i Malmö och alla hade väldigt mycket tankar och åsikter om saken. Vissa tyckte att det inte skulle spela någon roll medans andra ansåg att världen skulle gå under ungefär, barn skulle få men för livet och nån idiot kunde ju knäppa kort och lägga ut på internet osv.

Personligen tycker jag att det kanske vore ganska bra om det var så att kvinnor fick bada topless. Som det är nu så ska det vara så hemligt och personligt och ibland frågar jag mig själv varför. Varför ska det vara så? När man ser på saken närmare så är det ju så att Män också har bröst fast mindre, det är väl vad som är skillnaden ytligt iaf och de behöver inte ha överdel när de badar.

När det kommer till delen där man pratar om barn som skulle få men för livet kan jag inte säga annat än att det är skitsnack! Varenda unge har sett sin mammas bröst och inte skriker de rakt ut för det. De blir inte rädda och får men för livet för att de har sett sin mors bröst, och visst det kanske är annorlunda. Jag tycker bara att detta kan vara ett utmärkt tillfälle att visa flickor i alla åldrar hur olika bröst ser ut och att det är fullt normalt, att det inte är något att skämmas för. Skulle inte det vara bättre om man skulle få lite högre till tak? Nu menar inte jag att man ska springa omkring naken och så men jag tror att ni förstår vad jag menar egentligen.

Sen är det ju så att man får bada topless på stränder och det är väl faktiskt större chans att det sitter någon äckelgubbe med mobiltelefon eller kamera och knäpper kort där, där har man ju oftast med sin telefon iaf. Och det är faktiskt så att du väljer att ta av dig toppen själv, det kommer inte skapas något förbud mot att ha överdel på dig och därför gör du ett val när du klär av dig toppen. Personligen tycker jag att man är så strikta när det kommer till människans kropp. Du väljer själv vad du gör med den och sen står du för dina val. Jag tycker att det är viss skilnad på att gå omkring toples och att springa omkring utan badbyxor eller badtrosor. Jag tror dock inte att andra verkar förstå saken.

Kan man inte sluta stänga in sig i en trång glasbubbla och istället vidga sina vyer lite. Låt folket visa brösten om de vill och tycker det är roligt. De kommer inte döda någon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback