Turkiet

2009-05-27 @ 14:52:38
Jag kom på mig själv med att jag tänkte skriva lite i min gamla blogg om resan till turkiet, men i flytten blev det som bortglömt så därför kommer det lite här nu istället. Mesta dels av tiden spenderades vid poolen och vid havet men vi gjorde en utflykt också faktiskt.
Ännu en bild med utsikt mot Kleopatra strancen
Den utflykten var till Borgen på berget i Alanya. Väldigt fin utsikt därifrån och man förstår varför den användes av piraterna en gång! Här ovan är en bild på en liten del av borgen. Eftersom den är så gammal hade givetvis mycket av den förfallit men det var ändå intressant.

Sitter i nåt sorts utkikshål
Jag hittade ett utkiks hål som jag satte mig i en stund med himlen och havet i bakgrunden.

Alanyas borg, utsikt mot Kleopatra Beach
Jag tog en bild  från borgen på utsikten bara. Jag tycker det är väldigt vackert. Tänk när borgen var i bruk och det inte var byggt en sån stor stad där nere och stranden var näst intill öde. Förstå vad vackert!

Vi gjorde besöket till borgen för att vi var tvugna att göra ett studiebesök när vi åkte med skolan. En grupp åkte till borgen och en annan besökte en moské. Jag valde borgen eftersom jag tyckte den var så vacker förra gången jag var i Alanya också.
 
De ringde från minigolfen igår iaf och undrade om jag ville jobba där i år igen och eftersom jag inte har fått något annat jobb tar jag vad jag får just nu. Så där hamnar jag nog i år igen. Hoppas det fungerar bättre i år än förra året bara, eftersom det inte är någon som riktigt engagerar sig i det hela så fick jag ta tag i ganska mycket förra året. Något som var ett stort problem då var att vissa tog nästan alla jobb tider medans vissa nästan inte fick några alls.
Jag önskar att jag fick styra upp det genom att få en lista på de som ska jobba och fördela passen jämt mellan alla. Det vore väl ändå rättvisas? Men det lär väl inte hända. Nu kommer man komma ner och se att de flesta av tiderna är tagna redan, precis som alltid så roffar alla åt sig så mycket det går. Typiskt människor eller hur?
Aja nu ska jag inte gnälla mer faktiskt. ska nog ta och göra något kul en stund, men vad? Bollnäs är en så sjukt tråkig stad just nu, helt dött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback