Är man inte händig så säg!

2009-11-04 @ 22:24:32
Ja men är man inte händig så säg? ;)
Idag började jag dagen med att åka till Ikea. Jag och Lotta tog varsin bil för att kunna få hem saker och oss själva igen efter att vi handlat. Vi köpte lampor och garderober och kuddar till Finn's rum. Mattor och överkast till Lena's och så lite småsaker. Jag själv köpte marabou choklad, julmust och doftljus. Mååånga doftljus, men de kommer snart vara slut. Jag tänder ju ljus varje kväll så de går åt fort ska jag säga!
Efter att vi vart på Ikea plockade vi in allt och åt lunch. Lotta åkte och skulle lämna blod och jag tvättade och plockade ur diskmaskinen och sådär. Sen åkte jag och skulle hämta Lena, trodde jag. jag viste att Finn skulle med Ned hem och leka. Och det hade vart på tal att Lena skulle följa med Lucy hem, men inget bestämt trodde Lotta. Men det var det vist det, jag kom dit och Lena bara tittade på mig förvånat och undrade vad jag gjorde där eftersom hon skulle med Lucy hem. Sen kom Helen också (Lucys mamma) och sa att hon trodde att Lena skulle följa med dem hem och äta och åka med dem till Brownies sen. Ja men va bra sa jag, då gör vi så då :) Åsså åkte jag hem och skruvade en hurts som vi köpte till Finn's rum. Snygg va den ;)
Sen kom Lotta hem också när jag hängde tvätten och vi bestämde oss för att det kanske endå var lika bra att Lena inte var hemma för nu kunde vi ju pyssla i Finn's rum i lugn och ro.
Så vi tog ut hans bäddfotölj och lite andra saker. Jobbade som fan för att få ut hans garderob som redan fanns i rummet eftersom den skulle ut hel av någon anledning.
Sen skruvade jag lite lampor till Finn's rum också innan det blev dags för montering av garderob. Jag och Lotta hjälptes åt, vilket var tur för det är höga och tunga saker det där ska ni veta! Vi hann dock bara göra den ena, och då inte helt klar. Men vi har iaf kanterna och över och under kvar. Måste sätta på baksidan och dörrarna imårn. Men det tar vi då. Sen åkte Lotta och hämtade Finn och jag lagade mat eftersom klockan redan var 18 och jag ville hem :p

Men är man inte händig så säg ;)

Nu är jag hemma på mitt lilla rum. Har städat lite smått här idag när jag kom hem. Känns lite bättre när det är riktigt undanplockat. Jag har dock inte så många förvaringsmöjligheter men man använder ju det som finns liksom..
Ligger i sängen nu, ljusen är tända och musiken är på. Det är härligt, jag mår riktigt bra just nu måste jag säga. Har haft två riktigt bra dagar på jobbet och jag har en underbar familj hemma i Sverige som saknar mig och tänker på mig. Lika så många fina vänner, både här och i Sverige. Vad mer kan man egentligen önska sig?! Jag känner mig otroligt lycklig, det var längesen jag mådde såhär nu. Jag vet att det går upp och ner hela tiden och så är det ju, livet går upp och ner och lika så gör humöret.
Jag tänker på alla er därhemma, jag saknar er otroligt mycket. Men jag tänker på er, och tänker på hur lyckligt lottad jag är som har er. Ni betyder så mycket för mig!

Jag är hel ledig på fredag, lika så lördag och söndag. På söndag ska jag luncha med Emma. Ska bli trevligt!
Sen på fredag ska jag till Birmingham med Anthony. Blir nog också trevligt men jag är skitnervös! Bara grejen att han säger åt mig att ställa in mig på 1000 frågor gör ju att jag bara vill krypa under ett bord och gömma mig. Vad har han sagt om mig liksom?! Men det blir nog bra. Jag ler lite och försöker se lite söt ut så kanske det blir bra ;)

Nu ska jag återgå till mitt mysande med mina ljus och min musik :)

puss och kram!

Kommentarer

Postat av: Marie

Har du kollat med en hylla till ditt rum av Sean??

Kram

2009-11-04 @ 22:38:40
URL: http://minmi.blogg.se/

Postat av: Marie

haha, inte Sean... Phil...

2009-11-04 @ 22:38:57
URL: http://minmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback