Tisdag

2009-10-20 @ 12:41:48
kören igår var riktigt rolig, nu hängde jag ju med riktigt bra eftersom jag sjungit låtarna en gång förut liksom. Känns fortfarande väldigt konstigt att sjunga alt. Jag menar, det blir lite fel i mitt huvud. För att inte säga att jag inte kan ta alla mörka toner. Det tar dessutom längre tid att lära sig, jag hör sopranernas stämma en gång och sen kan jag ju den. Men altarnas stämma tar längre tid, vet inte varför det är så, om det bara har att göra med att jag itne är van att ligga och sjunga under någon annans stämma. Kan vara.
Han skrattade gott åt mig iaf körledaren, han är en jävligt rolig prick. Den här kören har inte riktigt sopran och alt stämmor utan ibland sjunger man sopran och ibland alt. Och han bad om ursäkt förra gången för att jag fick sjunga alt på den här låten, han märkte ju att jag inte var en alt. Och när han går igenom stämman med oss, och vi kommer ner till de mörkaste partierna, då kollar han på mig som har ett rätt roligt ansiktsuttryck kan jag tänka mig, åsså skrattar han som fan. Jag kan verkligen inte ta de tonerna. Men men, vi har kul iaf ;)
Efter kören passade jag på att stanna kvar med min ipod och dansa lite, en tom lokal är inte helt fel vet ni ;) Då mådde jag sjukt bra! Ska börja göra så efter alla körlektioner tror jag bestämt!

Idag ska jag jobba 13 som vanligt, sen efter det så åker barn och sean på karate. Nicole kommer vara där så vi ska baka nåt gott och mysa lite ikväll när de är borta. Mycket bra tycker jag!
Funderar starkt på att kliva ur sängen nu och börja göra mig klar, men energin finns inte riktigt där än... det kommer väl..

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback