Torsdag

2009-10-08 @ 11:48:06
Nu är det redan torsdag. Jag tycker veckan bara flyger fram nu! Idag ska jag forst jobba som vanligt, sen ska jag åka till myran och se på film. Nervös för att köra hela vägen dit ensam men det ska nog gå bra :) Och nervös för att klampa in där till familj och allt men vafan, ja kanske inte fattar allt de säger med slang och skit. Jag får väl helt enkelt bara le lite sött och säga att jag inte förstår och förklara att jag faktiskt är svensk och inte blivit utbildad på slang i skolan! haha!

Stötte på första fallet av rasism förra veckan också förresten. Skulle gå in på banken och tanten var väldigt trevlig fram tills dess att hon såg på mitt pass att jag var från Sverige. Då blev hon otrevlig och ville helst bara bli av med mig och hon kunde absolut inte hjälpa mig. Så jag åkte hem och sean ringde till banken och förklarade läget och var väl lite småsur för hur hon betett sig mot mig, sen åkte jag och lotta dit igen och då kom det en annan och hjälpte oss så vi fick gjort det vi skulle. Men det hade tydligen vart så förr sa Lotta, vissa är trevliga mot sean och sen när hon kommer med sin dialekt och "svenskautseende" så blir det annorlunda. Men jag står med huvudet högt iaf.

Jag är fortfarande så jävla lycklig att marie kommer, och att tiden går så fort. Vi såg igår dessutom att hennes tåg passar skitbra från manchester till derby! Och hon kommer innan jag börjar jobba på fredag nästa vecka så det blir inga problem för mig att hämta henne. Och sen får hon följa med på jobbet men det skulle bli kul sa hon så det blir nog bra. Vi ska ha så sjuuuukt roligt! Jag kommer gråta som en idiot när hon kommer och åker men det är ju så det blir. Jag längtar såååå efter henne!!!
¨
Nu ska jag äta lite djungelvrål som Lotta hade med sig från Sverige till mig innan det är dags att kliva upp.

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback