Barnvakt

2009-09-17 @ 22:50:07
Jobbar kväll.. har väl ca 1-5 timme kvar skulle jag tro. Dagen har gått bra men det märks att jag är sjuk för jag blir så trött i kroppen för minsta lilla.. Har precis hängt tvätten nu så nu är det bara att slå sig ner framför teven och mysa under en filt till sean kommer hem.
Pannkakorna idag blev bra, barnen sa att de var "bättre än mammas" så jag antar att det är ett bra betyg. Soppan blev mindre bra, svårt att göra det när man inte känner någon smak alls! Men men..
Hoppas på att jag inte är lika sjuk imårn.. Då är det fredag, barnvakt på kvällen då också men det är iaf snart helg. Skönt! Lördag är jag ledig, om jag är frisk blir det utgång. Men om jag är frisk så ska jag ut! utan tvekan!

Nu sitter jag som sagt framför teven, ser på mamma mia. En riktig måbra film. Diggar Bond i den ;) tänka sig att han kan sjunga, sikken jävel ;)

Ellie kom precis in och la sig vid mina fötter. Det är familjens jättegamla labrador. Hon har nåt fel som de inte vet vad det är för nåt, hon kan inte stödja på sin ena framtass så hon har den i luften hela tiden och går på tre ben. Stackarn. Sällskapssjuk är hon också. Hon älskar uppmärksamheten!

Barnen la sig utan svårigheter idag också, skönt det för jag kände verkligen inte för att bråka med dem idag. Jag har fortfarande ont i halsen men inte lika som igår, så för att spara på rösten och hoppas att den ska vara helt bra imårn mutade jag dem. De fick se på teve istället för att jag skulle läsa för dem.

En sak som slog mig är att man under hela sin tonårsperiod.. eller ja nästan.. försöker få reda på vem man är, vem man ska vara. Man letar inom sig efter vägar som känns rätt.. Och nu är jag 19 år, har gått ut gymnasiet. Bor i England och jobbar som aupair. Det är ju ett steg på vägen, men i vilken riktning då? Vart vill jag då?
Jag har ingen aning om vad jag vill bli och göra i framtiden. Absolut ingen aning alls! Det är lite skrämmande, jag tycker dock att jag alltid har vart mig själv och har vetat vem jag är. Men det är bara mig som person, vad jag ska bli är en annan sak. Jag är fortfarande jag men vad ska jag jobba med? Skit svårt sånt där... Måste fundera på den saken, eller hoppas på att det bara dyker upp i huvet och så var det klart ;)

Det var djup känner jag.

Olle, jag äger dig i sängen iaf! Sova är nämligen min specialitet, utmana mig den som törs ;)

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback