God morgon gott folk

2009-09-18 @ 11:45:21

Jag lever än, tur är väl det. Hostan är konstant hack i häl och jagar mig, ibland, rätt ofta, kommer han ikapp den jäveln och en hostattack utbryter. Känner att jag nog snart har hostat sönder min hals. Jobbigt!
Känner mig varm idag också, jobbig jobbigt. Ändå är det jobb som gäller. Jobbar från 13 till dess att sean kommer hem inatt.
Idag ska jag åka och handla. Åka hem till familjen först och fixa en lista på vad som ska handlas och låna bankkort av sean. Sen handla och sen hämta barnen på skolan. Efter det blir det hem för att äta mellanmål, sen iväg på simning med barnen. Det innebär att sitta i en simhall i en timme doing nothing! men men. Sen efter det hem, laga mat och sen blir det middag framför teven skulle jag tro. Efter det blir det till att lägga barnen och sen vänta till Sean kommer hem.
Känner jag mig såhär imårn så blir det fan ingen utgång. Pallar inte. Då är det bättre att ligga hemma och kurera sig ett tag istället. Kanske en mysig film eller nåt sånt, självklart blir det till att börja på det fina broderiet som mormor skickade mig. PERFEKT mormor! Tack så mycket för den! Du får hälsa tillbaka så mycket till lillgubben!

Ibland vore allt så mycket enklare om man kunde läsa tankar. Enklare vissa gånger absolut, men samtidigt kunde det kanske vara lite jobbigt också. Kul att gå på stan och höra typ massa tankar som"gud vilken ful tröja. eller, vad tänkte hon imårse när hon gjorde håret?. Eller Hon måste ju vara den drygaste människan som finns.
Ja då skulle det vara jobbigt kan jag tro. Men tänk vad mycket lättare det skulle vara vissa gånger. Du skulle aldrig behöva fråga en människa hur han eller hon känner, om denne person har svårt att prata om känslor skulle du bara kunna läsa vad de tänker och veta iaf.
Eller så kunde det bara vara ett asfränt partytrick, typ : Kolla på det här kortet och visa inte mig, åsså tänker du på det i huvet och lägger tillbaka det igen. Jaha, spader tre ja, skulle det vara så svårt att räkna ut?
Fatta nice ;) Hahah ja jag vet, dålig humor inget liv, I know I know. Men jag är rätt nöjd ändå jag!

Just nu funderar jag på om jag ska våga ta en paracetamol.. man får inte ta mer än tre dagar i rad och jag minns inte om jag tog första gången på onsdagen eller tisdagen... Fast jag har ju inte tagit maxdosen någon av dagarna så det kanske vore ofarligt att ta en tablett nu innan jag går till jobbet. Det vore rätt skönt så jag orkar med dagen faktiskt. Får se om jag törs...

Nu har blåsorna blivit tre på tungan, skitkul! Nu har jag mounteverest OCH typ kebene kajse (stavas?) på tungan. Hur kul är det då på en skala?! Vem har gett dom lov att slå sig ner där? Inte är det då jag iaf!

Pratade precis med jon på msn också. Han mår tydligen bra vilket är skönt att höra. Känns lite konstigt ändå.. svårt att förklara men det kändes så konstigt när han skulle gå nu. Förut skrev han typ puss, nu skriver han inte ens kram utan bara liksom typ, hejdå! Jag vet att det är en töntig sak att tänka på men det kändes jättekonstigt iaf. Men han mår bra iaf, inga brutna ben eller så :)

Jaa, roligare än såhär har jag det inte för tillfället faktiskt.. haha!

puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback