Nya krafter... eller inte

2009-09-17 @ 11:18:39
Idag har jag ingen kraft i kroppen alls. Jag och snobben, ragnar och hubbe ligger här och beklagar oss och tycker så synd om oss själva idag. det får man faktiskt göra. Har inte lika hög feber nu dock. Paracetamolen är min vän. Har därför kunnat sova rätt okej hela natten ändå. Fram till nio när mamma ringde och väckte mig. Hon skulle egentligen ringa pappa. Har gjort ett tappert försök fram till nu att somna om men det var ju förjäves. Men det gör inget. Jag har sovit mycket inatt ändå :)
Min blåsa på tungan som jag hade igår har slagit sig ihop med en kompis tätt intill vilket gör att jag har mount everest på tungan känns det som. Ont som fan gör det vill jag lova, blir jobbigt att äta idag känner jag.
Hostar gör jag också, har typ hostat sönder halsen och de där jävla strepsils tabletterna hjälper inte ett piss. KUL LIV! aja, nu ska jag inte vara sån.. man vet ju inte hur det hade vart Utan de där strepsils.. Kanske inte skulle ha haft någon hals kvar och DET hade ju vart lite tråkigt och synd kan jag tycka.

Vi kom fram till igår att vi hade alla symptom utom ett för svinsjukan jag och olle. Men inte klagar jag för det inte. Nej nej, humöret på topp. Okej, idag är inte humöret på topp. Idag vill jag stanna i min säng och dricka varmt och mysa till en måbrafilm i min snobbenpyjamas. Men tror ni det går då gott folk? Självklart inte! Som tur är så behöver jag inte åka och handla åt familjen förrän imårn vilket innebär att jag inte har så mycket att göra där idag. Ska göra mig nåt varmt att dricka och fixa lite med tvätt och så idag tänkte jag.
Funderar på att låta barnen se på teve idag efter att de gjort läxorna. Inget bråk och skrik och oväsen, bra för mitt huvud. Vet inte vad jag ska göra för middag heller men nåt kommer jag väl på ska ni se. Eller just ja, torsdag är soppdag.. Jag tycker inte riktigt om soppa men jag läre väl ändå antar jag. Blir pannkakor till också tror jag bestämt hon sa att jag skulle göra. Kan hända då att jag måste åka och köpa mjölk för att kunna göra pannkakorna.. lät sjukt jobbigt just nu tycker jag..

Barnvakt ikväll. Blir nog till att lägga lite på mitt nya puzzle framför en film på teven eller datorn tror jag. Ska vara frisk på lördag! Jag vill jag vill jag vill!

Var upp och skulle gå på toa nyss.. var lite spännande ska jag säga.. Lite skakigt på benen, lite snurrigt i kolan och almännt seg i kroppen.. Härlig start på dagen ;) Men återigen.. nu ska vi inte vara sån e!

En sån här dag bara måste snobben vara med, annars kommer allt gå käpprätt åt helvete. Så Olle, Han hänger med seddu ;) Passa dig gosse ;)

puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback