På bättringsvägen

2009-09-19 @ 03:09:52
Jag känner mig faktiskt på förbättringsvägen idag. Mycket bättre än igår vilket är skönt, tog tempen idag och den visade 37.7 vilket är feber för att vara jag. Men eftersom jag känner mig mycket bättre idag antar jag att febern vart mycket högre. Hoppas på ännu mer förbättring till imårn.

Idag kom jag till jobbet och fick lite små panik eftersom att sean inte var hemma. Det innebär att jag inte skulle kunnat åka och handla eftersom jag behöver hans bankkort fram tills dess att jag fått ett eget sånt. Jag bestämde mig iaf för att skriva klart inköpslistan så att det var bara att åka när han kom. Hann plocka ur diskmaskinen och vika tvätten också innan han kom hem. Men när han kom hem gick allt smidigt, vi extrakollade tillsammans om nåt fattades på min lista och sen åkte jag till Morrisons för att handla. På vägen dit var det kö längs motorvägen ända fram till stora rondellen. Det innebar att en viss frida blev en aning stressad eftersom hon skulle  handla och hämta barn på skolan.
När jag väl passerat rondellen minskade trafiken och det gick fort att ta sig till Morrisons. Jag tyckte dessutom att det gick väldigt fort inne på affären och det gick smidigt att ta sig därifrån. Jag hann till och med hem med varorna innan jag skulle hämta barnen.
När barnen var hämtade så hade vi fruktstund och sen bar det iväg till simhallen. De är så duktiga både Finn och Lena och det var rätt kul att titta på faktiskt. Även om det innebar viss träsmak.
Självklart så var Lena bland de första in i duschen och den absolut sista ut, när hon kom ut hade alla hunnit klä sig och åkt redan, så seg var hon. Det hjälpte inte ens att jag med kläderna på gick in i duschrummet för att skynda på henne.
Men hem kom vi och jag gjorde tacos igen eftersom det är fredag. Lotta kom också hem lagom till maten och sen åkte hon och sean iväg på fest och jag blev ensam med barnen. Blev lite skrik och gråt vid läggdags eftersom de båda var trötta. Lena var fortfarande lite småsurig när hon la sig och sa godnatt men Finn kramade om en och bad om ursäkt för hur han hade betett sig. Söt unge det där :)
När ungarna väl laggt sig kröp jag ihop i soffan och såg på 2 1/2 men. Härlig serie ;) Började också på broderiet som mormor skickat men efter en stund blev jag så slut i kroppen och knoppen att jag gav upp den grejen och återgick till att bara titta på serien. Men det kommer att tas fram igen så fort jag mår lite bättre. Väldigt fint mönster mormor. Tack åter igen!
När Sean och Lotta kom hem så gick Sean med mig en bit på vägen till mig. Han ville inte att jag skulle gå själv vilket var skönt och han gick med mig halvvägs. De hade nämligen tagit min bil för att de ville lämna en bil efter festen och ta en taxi istället och eftersom både Lotta och Sean behöver sina bilar imårn bitti så tog de min. Jag tänker iaf stanna i sängen länge imårn och jag tror nog att min bil är tillbaka innan jag kliver upp eftersom Sean ska golfa tidigt.
Fick alltså en liten promenad ikväll. Skönt men det var lite jobbigt för mina lungor att andas kalluft känner jag. De klagar lite fortfarande. Men men, frisk luft är alltid bra :)

Nu ligger jag i min säng och ser på serier på datorn och har planer på att sova snart. Morgondagen kommer att tillbringas i sängen liggandes och kurerandes. Om jag orkar blir det utgång men det är ingen garanti ska jag säga. INte så värst pigg på det just nu. Tar hellre en lördagkväll hemma och blir ordentligt frisk istället för att gå ut och bli ordentligt sängliggande sen.

Mamma fyllde år idag också så jag ringde hem och grattade henne. Hon skulle på nån personalfest på kvällen så jag hoppas att hon har haft en bra dag och kväll! Älskar dig mammi :)

Åter till mina serier ;)
puss och kram!

Kommentarer

Postat av: Mimmi

Tack jag hade trevligt:) Älskar dig också gumman!

2009-09-19 @ 19:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback