Salsaproffs?

2009-09-03 @ 00:38:37
Idag följde jag med Lotta på salsa. Jag var inte med på hennes lektion, bara som åskådare och hade inte tänkt dansa nåt. Jag har ju aldrig gjort det förut menar jag så det kan ju vara bra att observera skiten först. Men tror ni inte att det kommer ett nöt och bjuder upp mig så fort jag satte mig på stolen, självklart! Så jag upp och sa lite generat att jag aldrig dansat förr och då skrattade han och sa att det var ju inga problem, han skulle lära mig. Så han visade och jag gjorde, utan några större problem skulle jag vilja säga. Sen när jag dansat klart med honom kom någon annan fram och bjöd upp mig och han gjorde de mest underliga turerna med mig men jag hängde med förvånandsvärt bra måste jag säga. Han var bra på att föra så det var inte så svårt. Det ända jag måste tänka på är att det inte är bugg jag dansar, efter snurrar börjar man alltid med ett baksteg, inte som i buggen när man ibland också kliver fram med höger fot. Det gör du inte i salsa, höger bak och vänster fram.
Det sitter liksom i ryggmärgen från buggen och det är vad som krånglar till det lite för mig men jag tycker jag hängde med rätt bra ändå måste jag säga.
Pratade lite med hon som hjälpte till att leda kursen också. Hon kom fram och sa att hon aldrig sett mig där förut och undrade hur det kom sig. Då svarade jag ju så klart att det berodde på att jag inte dansat salsa tidigare och bara vart i derby 2.5 vecka. Då blev hon jätteförvånad och sa att jag var en naturbegåvning. Jag vet inte om hon bara sa det för att vara snäll men jag tycker att det gick rätt bra för mig ikväll.
Jag kommer definitivt göra det igen, kanske ska satsa på att bli salsaproffs? ;) haha! Otroligt kul var det iaf. Och den 12 ska jag och Lotta på salsakväll inne i Derby. Jag kanske kan lära mig lite då hade jag tänkt för som jag fattat det kan man gå kurs innan på den biljett som vi köpt. Kanon!

Pratade med mamma och pappa i telefonen idag också. De åker till Turkiet imårn de små lurvpösarna. Så ha så jävla kul då! och NEJ jag är INTE avensjuk alls! haha
Jag hoppas faktiskt att de kommer få bra väder och att de kan ta det lugnt och bara slappna av nu en vecka, de förtjänar de verkligen! Älskar er! <3

Nu ska jag sova för imårn börjar jag 9 igen. Vi kör på nu sista två dagarna och räknar tåligt till 1000. Nästa vecka kommer rutinerna igång igen och det kommer göra allt mycket lättare!
puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback