Solig dag

2009-09-09 @ 12:32:57
Nu är det sol ute faktiskt. Tyvärr innebär nog det att tagen slutar i regn om jag lärt känna det engelska vädret såhär på hösten rätt. Men man kanske ska passa på att gå ut och sätta sig en stund i solen då. Tur att lotta berättade för mig att man inte går ut och solar i bikini här. Inte undra på att alla är så bleka! Lotta hade tydligen gjort det misstaget för något år sedan. Hon skulle ut och rensa i häcken och det var fint väder så hon gick ut i shorts och bikiniöverdel. Det är ju faktiskt lite så vi gör hemma i Sverige, inte är det någon som bryr sig för det där inte. Men det är det här. Hon hade vart ute i bara några minuter och märkte att folk som gick förbi tittade konstigt på henne. Efter en stund slog det henne att man kanske inte gör så här i England så hon gick in och tog på sig en tröja.
Tur att hon berättade det för mig för annars hade jag lätt gått ut och satt mig i bikini i solen just nu.
Människor är verkligen mer pryda här än i sverige och då tycker jag ändå att vi i sverige är rätt pryda också. Men här finns det inte en ända liten unge som badar naken. När vi var och badade med barnen så såg vi EN unge utan badkläder på sig. Alla andra hade, det spelar ingen roll hur liten ungen var, badkläderna var på. När badkläderna sen skulle av så var det inte heller en särskild lätt sak senni, inget av ungen fick ju synas utanför handduken, någon kanske skulle se det. Jag menar, hemma drar man ju bara av småbarnen de kalla badkläderna och virar in dem i en skön handduk. Hemma får barnen till och med bada nakna utan att det är någon som gör en stor sak av det. Nej, england är ett konstigt land. Vackert, men konstigt.

Fattar inte hur de bygger vägarna heller faktiskt, helt insane! men men, man kanske lär sig förstå det snart.

Nu borde jag kliva upp ur sängen och ut i solen en stund.
puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback