Vikt

2009-09-02 @ 14:33:15
Okej, nu är jag lite smått irriterad här ska jag säga. Som ni vet sedan tidigare så vägde jag mig på Phils våg och då stod det där att jag var överviktig för att vara kvinna. Hade jag vart man hade jag vart helt precis lagom. Jaha tänkte jag då, vad är det på killarna som väger som jag inte har då? Och kom inte och säg muskler för min kropp består till största delen av muskler. Jag ser inte mig själv som tjock alls för jag vet att jag har mycket muskler på min kropp som ibland kan få mig att se lite större ut, armarna tex. Men jag känner dock att jag kanske hellre har vältränade armar istället för att inte ha några muskler alls.
Sen är det ju så också att som tjej så har man bröst, och kanske också lite större rumpa än vad killarna har. Hur kommer det sig då att det som kille på 1.56 cm får väga flera kilo mer än en tjej på 156 cm? De har inga bröst som väger och jag har också muskler på min kropp, och muskler väger!
Jag tror inte att många som ser på mig, ser mig som tjock. Eller? Jag gör inte det själv iaf, har inte gjort tills nu åtminstone. Men vad kan jag göra åt saken? Träna så att jag får ännu mer muskler som väger och gör mig ännu tyngre, nej tack! Jag tycker jag är duktig som går en timme om dagen och så, så vad är problemet? Hur kan man göra en såndär våg där det står att du är överviktig för att du väger ett vist antal kilo mot din längd. Är det inte fettmassan man ska väga egentligen? Det kan man inte göra bara med hjälp av en våg vad jag vet!
Så sjukt irriterande iaf!
Sen gjorde jag dessutom ett test på facebook för att få reda på min lämpliga vikt. Då tycker skiten att jag ska väga typ 50 kilo max. Och det är ingen hemlighet med att jag väger över 50 kilo precis för hade jag vägt 50 kilo hade jag inte klagat. Och egentligen klagar jag väl inte på min vikt nu heller eftersom jag ser mig själv som ganska vältränad, det finns faktiskt inte särskilt mycket överblivet fett på min kropp.
Men snälla, man klagar på att det är så vanligt med ätstörningar och så vidare och är det så konstigt då? Jag har aldrig fått höra av några läkare att jag är överviktig och det är väl ändå rätt tur att jag känner mig rätt nöjd med min kropp. Vem vet vad som hänt annars?!

Ville bara avreagera mig lite!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Känn dig nöjd du!

2009-09-02 @ 17:04:03

Postat av: Anonym

Du är perfekt precis som du är:)

2009-09-02 @ 19:24:11

Postat av: Marie

Det där med vikt är överreklamerat. Vågar är åt helvete. Tro inte på den. Huvudsaken är ju att du mår bra!!!

Kram

2009-09-02 @ 22:57:36
URL: http://minmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback