Who will I be?!

2009-09-30 @ 00:16:58
Dagen har vart spännande kan man säga. Lite smått kaos till och från och Finn har inte lyssnat på mig för 5 öre.
Han är verkligen i trotsåldern nu tror jag bestämt. Men jag klarade det rätt bra ändå. Jobbigt att han ska skrika som
en stucken gris så fort man rör honom. Det låter som om man struper honom så fort man petar på honom när han är
vrång. Det tycker jag är rätt jobbigt faktiskt.
Imårn blir det lunch med Lotta och hennes finsk/svenska kompis 12.45. Sen hämta barn och jobba som vanligt.
Kan någon ge mig fredag typ nu?! Längtar så jag kan döööö!
..


Jag sitter här på mitt rum och funderar på framtiden. Jag menar, tiden går ju så fort. Jag har vart här 1.5 månad nu.
Sen när jag kommer hem ska jag plugga hade jag tänkt och jag har ingen aning om vad jag vill. Eller jo, egentligen
så vet jag precis vad jag vill. Jag har en dröm. En dröm som jag inte berättar för någon. Jag vet att jag är töntig
som tänker så. Men det är så svårt, men just nu så känner jag att, varför inte? Jag kan alltid försöka göra det jag
vill. Jag kan göra vad jag vill med vilja och tålamod. Det är kanske så det är ändå.
Har lyssnat på en låt som får mig att tänka mer positivt om saken. Här är texten:






How to choose Who to be Well let's see There's so many choices now Play guitar. Be a movie star In my head. A voice says Why not Try everything Why stop Reach for any dream I can rock Cause it's my life and now's the time Who will I be It's up to me All the never-ending possibilities That I can see There's nothing that I can't do Who will I be Yes, I believe I get to make the future what I want to If I can become anyone and know the choice is up to me Who will I be (Yeah, yeah) If I decide I'm the girl To change the world I can do it any time Opportunity Right in front of me And the choice is all mine Why not Try everything Why stop Reach for any dream I can rock Cause it's my life and now's the time Who will I be It's up to me All the never-ending possibilities That I can see There's nothing that I can't do Who will I be Yes, I believe I get to make the future what I want to If I can become anyone and know the choice is up to me Who will I be I wanna find out who I am inside Who will I be I wanna show the way that I can shine. Yeah Oh. Yeah Who will I be It's up to me All the never-ending possibilities That I can see There's nothing that I can't do Who will I be Yes, I believe I get to make the future what I want to If I can become anyone and know the choice is up to me Who will I be Whoo. Who will I be Who will I be!







Kommentarer

Postat av: Ebba

Jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Jag börjar också tänka på framtiden, på att plugga vidare och vad jag vill göra med mitt liv,. Men jag tror ändå att det viktigaste är att leva här och nu, för det kommer alltid en morgondag. :) Vilken underbar sångtext!

2009-09-30 @ 03:54:08
URL: http://ebbasdagbok.bloggplatsen.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback