Pinsamt Sverige, Pinsamt

2010-09-20 @ 09:38:46
Jag har vart dålig på att blogga jag vet, men försök hitta tiden mellan plugg och allt var det är liksom. Det är fan inte lätt! Nu kände jag dock att jag var tvungen att göra ett ryck igen.
Jag tror ni fattar att det handlar om valet.. just det.. valet!

VAL hetter det gott folk, och varför då? Jo för att VI har möjligheten att välja hur vårt land ska styras. Och efter gårdagens val har jag en obehaglig känsla i magen. Jag kan inte beskriva den, det är en blandning av skam, sorg och arghet. Jag kan inte beskriva vilken känsla som är starkast just nu.
Jag skäms över tanken på att vid ett val gjort av sveriges befolkning, kunde sd komma in i riksdagen. Jag skäms över folks sätt att tänka och över hur andra länder kommer börja se på oss. Vill vi vara ett främlingsfientligt land? Vad hände med att hjälpa varandra och måna om människans bästa? Människan, inte SVENSKEN, människan. Vilka Jävla egoister det finns, jag skäms över resultatet.
Jag känner mig ledsen och arg över den riktning Sverige är på väg att ta, det är ju en sån liten del av riksdagen säger vissa. Ja men hallå?! Tror ni det verkar som att det kommer dö ut eller?! Ökning sen förra valet visar ju vilket håll Sverige är påväg. Vakna gott folk! En liten del av riksdagen är en påtok för stor del av riksdagen. En smart tjej sa till mig att Hitler var ju liten från början han också. Och det var han ju!! Hallå skärp er för fan Sverige!
Riktigt pinsamt!
Jag vill att Sverige ska vara ett land som hjälper människor, oavsett färg, kultur och bakgrund. Alla ska kunna få en chans till ett liv utan rädsla, alla har rätt till trygghet. En trygghet som Sverige skulle kunna erbjuda, nu är det tamejfan så jag börjar bli mörkrädd!

Jag kokar inombords och känner att jag skulle kunna fortsätta att ordbajsa ut vad jag känner på ett minst lika rörigt sätt som blogginlägget ovan. Men vad hjälper det?! Vi gjorde ett val Sverige, jag röstade inte dit dom jävlarna och jag tycker att ni som gjorde det ska skämmas och tänka till, vakna upp för fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback