Dålig

2011-04-11 @ 23:34:16
Idag har det blivit ytterligare en dag med dålig uppdatering från krutvaktargränd. Men det kan ju bero på att jag inte vart hemma. Jag var duktig och pluggade på förmiddagen precis som jag skrev. Sen bar det av till kusinvitamin för att umgås med moster och kusin. Väl där så åkte man på jobb minsann, riva tapeter. Inte för att jag hade något emot det, jag tycker faktiskt sånt där är jätteroligt. De hade rivit så fint när jag kom (trodde dom!!) men sedan upptäckte jag att det var luft under och att det därför inte skulle gå att måla på det eftersom att det skulle orsaka bubblor. Så jag slet bort några lager till och upptäckte att det släppte lättare då, att ta flera lager i samma. Det var nog länge sedan någon röck bort tapeterna innan de tapetserade om i den lägenheten, frågan är om det ens gjorts över huvud taget. De har nog alltid bara tapetserat över de gamla vad det verkar. Nu är det inte så mycket att riva kvar och nästa vecka kommer de och ska måla och tapetsera åt henne så innan dess tänkte vi riva klart och sen också måla en gång för att se vart det blir bubblor osv. Förhoppningsvis ska det inte bli några bubblor alls eftersom att vi kommer ha gjort ett jäkligt bra jobb med att riva bort alla tapeter, eller kraffsat som Maria uttyckte det idag.
Målarn skrattade lite åt oss idag och sa "det är rätt roligt att ni står och river bort med köksknivar". Ja men det är ju bättre än naglarna sa jag. Jag menar, man tar ju vad man har liksom och det funkade ju jättebra för oss!

Nu ska jag ta och sova hade jag tänkt. Imårn väntar en lång dag med labb och stabenmöte. Men förhoppningsvis kommer jag hinna göra ett inlägg innnan det är dags för skola.

Godnatt folket, jag hoppas ni kommer sova gott!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback