Inbrott

2011-03-23 @ 11:48:57
Jag kom på idag att jag inte berättade för er vad som hände hos mig förra veckan. Försöker väl förtränga det så mycket som möjligt. Nej jag har inte rånat en bank eller gjort inbrott hos någon. Däremot var det något pucko som försökte ta sig in hos mig!
Jag låg i sängen och pluggade och när jag precis släckt lampan hörde jag att någon var på min balkongdörr och fönstret där. Jag blev livrädd och tände lampan och då slutade det. Jag smög in i köket och kikade ut genom persiennen för att se om det var någon där, men jag såg ingen. Sedan hörde jag att det bankade på grannens balkongdörr. Högt och flera gånger. Jag smög in i vardagsrummet och såg en mörkklädd människa på deras balkong.
Sedan hörde jag återigen att det dunkade på rutan och sedan krossades den. Jag blev livrädd och mamma sa åt mig att hålla mig borta från fönstren och tända alla lampor. Jag gjorde det och ringde Marcus som kom till mig på en gång och sedan fick jag och Boy sova hos honom. Jag vågade verkligen inte sova ensam!
Jag sov ensam någon natt i lägenheten innan jag åkte hem, det gick bra men jag sov dåligt eftersom jag var så orolig. Jag vaknade för minsta lilla ljud och röck till så fort boy  verkade höra något. Det var verkligen obehagligt :(
Nu gruvar jag mig lite för att åka upp dit till den lägenheten igen om jag ska vara helt ärlig... lite jobbigt och det kommer nog ta ett tag att komma över det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback