knäpp-hund

2011-03-28 @ 22:57:14
Var precis ut med Boy, för er som inte vet kan jag berätta att han är mörkrädd och tycker att andra hundar är läskiga. Skulle gå ut med honom nu ikväll och som vanligt går han utan koppel. Vi mötte två hundar inne på gården, då går han i en cirkel runt och tar sen några snappa steg och skyndar bort ifrån hundarna. Sedan gick dom in i en annan trappuppgång. Han skyndade fram till den första björk han såg och lyfte på benet, jag traskade vidare... rätt så skönt väder ute ikväll så tänkte att vi kunde gå en runda liksom.
Det tyckte inte boy! han tittade efter mig och vände och började traska hem. Då hade han gjort sitt för kvällen och ville in, och egentligen
tyckte jag väl att det var ganska skönt så jag brydde mig inte om att ropa honom tillbaka utan jag lät honom springa. Jag vet ju att han inte springer bort, bara hem. Han hann ju före mig hem och när jag kom till porten satt han där och väntade och blev skitlycklig när jag låste upp så han fick komma in. Det är allt en liten knäpphund det där, men han är otroligt söt och världens bästa! Vet inte vad jag skulle göra utan honom nu, han är som en del av mig och han gör mig liksom hel. Han fyller upp ett stort tomrum som skulle vara här annars, det är skönt.

Här får ni några bilder på min busiga lilla lurvpöse. Är han inte otroligt söt? :D





Nu ska jag ta och sova, har ingen föreläsning imårn men tänkte vara pigg ändå och försöka sova mycket inatt eftersom jag blev väckt av samtalet från Byggmax imårse... men jag klagar inte, vaknar gärna på det sättet igen. Goda nyheter är alltid trevligt! :D
Appropå jobb ringde de från mikado idag och sa att jag inte behöver jobba på torsdag för de har inga bokningar men att de behöver mig på lördag istället. Lite tråkigt att behöva jobba när jag har främmande men vi får ju tid tillsammans i Vemdalen nästa helg så vi får se fram mot det istället. Och vi kommer ju hinna umgås även om jag jobbar 17-22 på lördag. Jag behöver verkligen pengarna så ibland får man offra några timmar fast man hellre skulle gjort annat den dagen. Jag hoppas att du förstår <3

sweet dreams people! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback